Elsbeth Griefink2012
 
Afbeelding Elsbeth Grievink
In de Doelen
Elsbeth Grievink schreef al met regelmaat voor het zakelijke magazine van de Doelen, toen zij ook werd gevraagd voor artikelen en interviews in het nieuwe publieksmagazine. Met haar verhalen, interviews en bezoekersportretten nodigt ze de lezer uit om nóg meer te genieten van en te leren over muziek.
Brochures | 2012 | De Doelen | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Zalig Zürich

Geheel blanco qua verwachtingen zat Elsbeth met fotograaf Maarten Stolp in het vliegtuig naar Zürich. Maar wat bleek die stad te gek! Denk: kunstkijken, eten, drinken, winkelen en zwemmen, omringd door besneeuwde bergtoppen.
REIZEN | 2012 | Klik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Re-set
Tweejaarlijks zetten architectuurliefhebbers over heel de wereld koers richting Italië, voor de Architectuur Biënnale van Venetië. De Nederlandse tentoonstelling op het terrein wordt verzorgd door het NAi. Na de buitengewoon succesvolle editie in 2010 – foto’s gingen heel de wereld over - werd Elsbeth Grievink in 2012 opnieuw gevraagd voor de PR. Ditmaal werd samengewerkt met Inside Outside / Petra Blaisse.
PR | 2012 | NAi | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Playboy Architecture
Sex sells. Dát was te merken, toen Elsbeth de media benaderde over de tentoonstelling Playboy Architecture in NAiM/Bureau Europa. Van spreads in NRC Lux en Volkskrant tot aandacht in de LINDA., op Radio 1 en in de nodige buitenlandse media: allemaal berichtten ze lustig over deze must see in Maastricht.
PR | 2012 | NAiM/Bureau Europa | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Marres
Kunstliefhebbers wisten hun weg naar Marres in Maastricht allang te vinden. De opening van museumcafé Marres Kitchen vormde echter aanleiding een breder publiek te interesseren voor deze bijzondere plek. Elsbeth Grievink zorgde voor landelijke exposure en wist Marres te positioneren als dé bestemming voor iedereen die van kunst, boeken, design en goed eten houdt.
PR | 2012 | Marres | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Rotterdam Late Night
Rotterdam Late Night is een maandelijkse talkshow waarin Rotterdam centraal staat. Actrices, feestbeesten, politici en heren met lakschoenen nemen paats aan tafel. Maar ook afwassers, marktkooplui en straatmuzikanten. Zeven jaar lang deed Elsbeth Grievink de communicatie van de show.
Late Night | 2010 - 2016 | s
Afbeelding Elsbeth Grievink
Parfum de BoemBoem

Jarenlang deed Elsbeth Grievink de publiciteit van Parfum de BoemBoem, een serie culturele fietsroutes langs bouwplaatsen en sloopgebieden in Rotterdam, ontwikkeld door Harry Hamelink (Motel Mozaique, Oerol Festival), in opdracht van Rotterdam Festivals en Bureau Binnenstad.
Parfum de BoemBoem | 2008 - 2015 | Klik om PDF te openen Klik om PDF te openen Klik om PDF te openenKlik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Architectuur Film Festival Rotterdam
Op het Architectuur Film Festival Rotterdam (AFFR) worden elke twee jaar 's werelds beste films, nieuwste documentaires en mooiste animaties met een cruciale rol voor 'de stad' en architectuur getoond. Drie edities lang was Elsbeth verantwoordelijk voor de publiciteit.
AFFR | 2009 - 2013 |
Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
TomDavid Architecten
TomDavid is een Rotterdams architectenbureau dat een grote diversiteit aan ontwerpen op zijn naam heeft staan. Van interieurprojecten en tentoonstellingen tot architectonische projecten. Sinds de oprichting in 2008 behartigt Elsbeth Grievink de PR-belangen.
TomDavid Architecten | 2012
Afbeelding Elsbeth Grievink
Gluren bij de Buren
Elk jaar is het in oktober 'woonmaand' in Rotterdam. Steevast hoogtepunt is Gluren bij de Buren, inspiratietours door de meest upcoming woongebieden van de stad, waarbij je in bijzondere woningen mag rondkijken. Elsbeth doet de publiciteit, denkt mee over de programmering en benadert onalledaagse huizenbezitters.
Rotterdam Marketing | 2010 - 2013 | Klik voor de grote afbeelding
 
Elsbeth Griefink2011
 
Afbeelding Elsbeth Grievink
RDAM ELIXER
Wat zijn dé ingrediënten van een ideale cultuurstad? Om die vraag draait RDAM ELIXER, een project dat Elsbeth Grievink dit jaar in opdracht van De Unie in Debat startte. De zoektocht naar antwoorden uit zich in grote en kleine debatten, interviews en een website: www.rdamelixer.nl
De Unie in Debat | 2011
Afbeelding Elsbeth Grievink
De Fabriek van Delfshaven
Een markant fabriekspand in het Rotterdamse Delfshaven wordt op dit moment verbouwd tot verzamelgebouw voor kleine bedrijven. Het werven van nieuwe huurders gebeurt via een website en diverse communicatiemiddelen. Alle teksten werden geschreven door Elsbeth Grievink.
Pingpong design | 2011 | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Communicatiestrategie Showroom MAMA
MAMA is een platform voor de jongste generatie beeldmakers. Om meer bekendheid te genereren en nieuwe publiekgroepen aan zich te binden, schakelde MAMA de hulp in van Esther Munoz Grootveld en Elsbeth Grievink. Zij ontwikkelden samen een nieuwe communicatiestrategie met bijbehorende toolkit, met veel aandacht voor social media.
PR | Showroom MAMA | 2011
Afbeelding Elsbeth Grievink
24 uur cultuur
In 2011 opende Rotterdam het culturele seizoen met een spiksplinternieuw evenement: 24 uur cultuur. Om bekendheid te creëren onder de Rotterdammers, werd een communicatiecampagne ingezet, waarbinnen Elsbeth Grievink verantwoordelijk was voor de free publicity.
Rotterdam Festivals | 2011
Afbeelding Elsbeth Grievink
In de Doelen
In 2011 startte concert- en congresgebouw de Doelen met het uitgeven van een magazine voor zakelijke relaties en (potentiële) sponsors. Elsbeth werd aangetrokken als externe redacteur en hielp mee met het ontwikkelen van de redactieformule. In de Doelen biedt de lezer een openhartig kijkje achter de schermen.
De Doelen | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Milaan - Molto bene

REIZEN Magazine is een nieuwe opdrachtgever van Elsbeth Grievink. Voor haar eerste verhaal toog ze met fotograaf Jurjen Drenth naar Milaan. Ze lieten het zich smaken. Van meubels en mode tot ijsjes en risotto's.
REIZEN| 2011 |Klik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Nu! Even! Niet!
Voor AvantGarde beschreef Elsbeth het fenomeen Sociale Stress. Je weet wel: je hebt een baan die goed te doen is in de 36 uur die ervoor staan, geen kinderen en toch ben je gierend druk. Met borrels. Verjaardagen. Babyshowers. Dinertjes. Met nóg een agendapunt tot gevolg, als je niet uitkijkt: de psycholoog.
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Zullen we weer vrouwen worden?
Vrouwen die genomen willen worden en mannen die hunkeren naar samen kruidenthee drinken. Het dreigt goed mis te gaan tussen beide seksen. Na een fel betoog van een mannelijke kennis, besloot Elsbeth er een artikel aan te wijden. 
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Irresistible Istanbul
Met een eigen modeweek, een internationale modevakbeurs en een veelvoud aan shopping districts ontpopt Istanbul zich meer en meer als modemetropool. Waar je moet zijn voor een nieuwe outfit, lekkere mezze en meer Turkish delights? Elsbeth zocht het uit.
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Singapore: for business and pleasure
Singapore is meer dan duizelingwekkende hoge gebouwen, brandschone straten en corporate suits, ontdekte Elsbeth tijdens een kort verblijf. Namelijk: een oase voor iedereen die houdt van eten, slapen, shoppen en baden in luxe. Je zou haast een vakantiegevoel krijgen.
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Rotterdam Late Night
Rotterdam Late Night is een maandelijkse talkshow waarin Rotterdam centraal staat. Actrices, feestbeesten, politici en heren met lakschoenen nemen paats aan tafel. Maar ook afwassers, marktkooplui en straatmuzikanten. Zeven jaar lang deed Elsbeth Grievink de communicatie van de show.
Late Night | 2010 - 2016 | s
Afbeelding Elsbeth Grievink
Parfum de BoemBoem

Jarenlang deed Elsbeth Grievink de publiciteit van Parfum de BoemBoem, een serie culturele fietsroutes langs bouwplaatsen en sloopgebieden in Rotterdam, ontwikkeld door Harry Hamelink (Motel Mozaique, Oerol Festival), in opdracht van Rotterdam Festivals en Bureau Binnenstad.
Parfum de BoemBoem | 2008 - 2015 | Klik om PDF te openen Klik om PDF te openen Klik om PDF te openenKlik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Architectuur Film Festival Rotterdam
Op het Architectuur Film Festival Rotterdam (AFFR) worden elke twee jaar 's werelds beste films, nieuwste documentaires en mooiste animaties met een cruciale rol voor 'de stad' en architectuur getoond. Drie edities lang was Elsbeth verantwoordelijk voor de publiciteit.
AFFR | 2009 - 2013 |
Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Gluren bij de Buren
Elk jaar is het in oktober 'woonmaand' in Rotterdam. Steevast hoogtepunt is Gluren bij de Buren, inspiratietours door de meest upcoming woongebieden van de stad, waarbij je in bijzondere woningen mag rondkijken. Elsbeth doet de publiciteit, denkt mee over de programmering en benadert onalledaagse huizenbezitters.
Rotterdam Marketing | 2010 - 2013 | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
TomDavid Architecten
TomDavid is een Rotterdams architectenbureau dat een grote diversiteit aan ontwerpen op zijn naam heeft staan. Van interieurprojecten en tentoonstellingen tot architectonische projecten. Sinds de oprichting in 2008 behartigt Elsbeth Grievink de PR-belangen.
TomDavid | 2011
Afbeelding Elsbeth Grievink
Expeditie Noord
In Rotterdam Noord liggen drie kavels vrij. Hier kunnen particulieren hun eigen woning ontwerpen én realiseren, door een collectief te vormen met andere belangstellenden. In opdracht van Pingpong design schreef Elsbeth alle campagneteksten. Van website tot bouwbord.
Pingpong design | 2011
Afbeelding Elsbeth Grievink
Dwarsdesign
OMA, Hella Jongerius, Alexander van Slobbe, Irma Boom, Urbanus, Ai Weiwei, Me We en Ma Ke. Deze acht iconische ontwerpers uit Nederland en China staan centraal in de tentoonstelling Taking a Stance, die in 2010 door China reisde en gepromoot werd door Elsbeth Grievink. De expositie was daarna in uitgebreide versie in het NAi te zien onder de naam dwarsdesign.
NAi | 2010/2011 | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Scandimania
Het is er koud, lang donker en een glas wijn kost een tientje. Maar, werkelijk, shoppen kun je er als een malle. Elsbeth ontdekte Kopenhagen en Stockholm, de Capitals of Cool.
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Peetmoeder van de punk
Ontwerpster Vivienne Westwood is een avantgardist pur sang. Al decennialang verrast ze de modewereld met haar punky creaties en ook privé zit ze vol verrassingen.
AvantGarde | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Every Woman
In opdracht van Museum Rotterdam maakte Elsbeth Grievink een glossy magazine over de Vrouwen van de Velden, zeven dames die het kloppend hart vormen van een zogenaamde'Vogelaarwijk' in Rotterdam Zuid. Een tijdschrift over moederschap, samen sterk staan en vindingrijkheid. Maar ook over dagcrème van de Aldi en de begeerlijkheid van Uggs. Lees: online magazine.
Every Woman | 2011 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Het ontwerpparadijs van Piet Hein Eek
Een werkplaats, een showroom, een restaurant, een winkel: toen Piet Hein Eek 10.000 m2 tot zijn beschikking kreeg op een voormalig Philips-industrieterrein in Eindhoven, maakte hij al zijn dromen waar. Hij sprak met Elsbeth over de luxe een eigen wereld te creëren.
ELLE Wonen | 2011 | Klik om PDF te openen
 
Elsbeth Griefink2010
 
Afbeelding Elsbeth Grievink
ROFFA 5314 – Stijl van Zuid
In opdracht van het Historisch Museum Rotterdam ontwikkelde Elsbeth een magazine om de jongerencultuur in Rotterdam Zuid in woord en beeld vast te leggen. De gesprekken die ze voerde met jongeren uit ‘5314’ (code voor metrozone Zuid) en foto’s die ze van hen nam, zijn nu gebundeld in een boek: Roffa 5314 – Stijl van Zuid.
Boek | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
NAi internationaal

Om de grote hoeveelheid internationale activiteiten van het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) onder de aandacht te brengen, ontwikkelde Elsbeth een corporate brochure. Vormgeving werd gedaan door de Designpolitie. Gekozen is voor veel beeld, weinig tekst en een handzaam formaat.
Brochure | 2010 |Klik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Ich bin eine Berlinerin
Berlijn is een magneet voor jonge ontwerpers, kunstenaars, muzikanten en andere creatieven. Er een weekend gaan zitten is niet langer genoeg. Wie de stad echt wil meemaken, gaat er een tijdje wonen. Hoe toll dat in werkelijkheid is? Elsbeth vroeg het aan Amarantha, Kickan en Dorien.
AvantGarde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
De Karel Appel van de mode: Dries van Noten
Hij ontwerpt als een kunstschilder, verkoopt als een businessman en woont als een koning. Maar wat wisten we nog níet over modeontwerper Dries van Noten? Elsbeth deed rondvraag in de Belgische én Nederlandse modewereld.
Avant Garde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Fashion with a capital F
In de modewereld is het kwaliteitskeurmerk Haute Couture, ontstaan in het Parijs van een eeuw geleden, het hoogst haalbare. Maar is deze term nog relevant en toepasbaar op de Nederlandse mode van vandaag de dag? Of is de tijd rijp ons af te vragen: wat beschouwen wíj als ‘excellent’?
Evolving Excellence | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Vacant NL, where architecture meets ideas
Tweejaarlijks zetten architectuurliefhebbers over heel de wereld koers richting Italië, voor de Architectuur Biënnale van Venetië. In opdracht van het NAi verzorgde Elsbeth de PR voor de Nederlandse tentoonstelling Vacant NL, where architecture meets ideas, een pleidooi voor intelligent hergebruik van tussentijds leegstaande gebouwen.
PR | 2010 | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Sjanghai – it grows on you
Meer en meer wordt Sjanghai het New York van het Oosten genoemd. De skyline is net zo indrukwekkend, maar is er tussen de wolkenkrabbers ook wat gezelligheid en misschien een paar goeie hakken te vinden? Hell yeah.
AvantGarde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Minämalistisch
De Japanse mode- en textielontwerper Akira Minägawa is de man achter het label Minä Perhonen. Een label dat al vijftien jaar doet wat nu hot, of liever gezegd noodzaak, is: modestrends overstijgen met tijdloze, ingetogen kleding en woonaccessoires.
ELLE Wonen | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Op naar de top
Zowel de industrie als de kunstscene kijkt met belangstelling toe hoe ontwerpduo Scholten & Baijings massaproducten ziel weet te geven. En hoewel het topsport is dat de twee bedrijven, is er om 16.00 uur gewoon tijd voor thee met koekjes, en een interview met Elsbeth Grievink voor ELLE Wonen.
ELLE Wonen | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Dwarsdesign
OMA, Hella Jongerius, Alexander van Slobbe, Irma Boom, Urbanus, Ai Weiwei, Me We en Ma Ke. Deze acht iconische ontwerpers uit Nederland en China staan centraal in de tentoonstelling Taking a Stance, die in 2010 door China reisde en gepromoot werd door Elsbeth Grievink. De expositie was daarna in uitgebreide versie in het NAi te zien onder de naam dwarsdesign.
2010/2011 | NAi |Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Antibodies
In het voorjaar van 2010 toonde NAiM/Bureau Europa in Maastricht het werk van Fernando en Humberto Campana, de belangrijkste hedendaagse designers van Latijns Amerika. Aan Elsbeth de taak landelijke exposure te genereren voor deze bijzondere expositie.
2010 |Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Parfum de BoemBoem

Jarenlang deed Elsbeth Grievink de publiciteit van Parfum de BoemBoem, een serie culturele fietsroutes langs bouwplaatsen en sloopgebieden in Rotterdam, ontwikkeld door Harry Hamelink (Motel Mozaique, Oerol Festival), in opdracht van Rotterdam Festivals en Bureau Binnenstad.
Parfum de BoemBoem | 2008 - 2015 | Klik om PDF te openen Klik om PDF te openen Klik om PDF te openenKlik om PDF te openen

Afbeelding Elsbeth Grievink
Rotterdam Late Night
Rotterdam Late Night is een maandelijkse talkshow waarin Rotterdam centraal staat. Actrices, feestbeesten, politici en heren met lakschoenen nemen paats aan tafel. Maar ook afwassers, marktkooplui en straatmuzikanten. Zeven jaar lang deed Elsbeth Grievink de communicatie van de show.
Late Night | 2010 - 2016 | s
Afbeelding Elsbeth Grievink
TomDavid Architecten
TomDavid is een Rotterdams architectenbureau dat een grote diversiteit aan ontwerpen op zijn naam heeft staan. Van interieurprojecten en tentoonstellingen tot architectonische projecten. Sinds de oprichting in 2008 behartigt Elsbeth Grievink de PR-belangen.
TomDavid Architecten | 2010
Afbeelding Elsbeth Grievink
Architectuur Film Festival Rotterdam
Op het Architectuur Film Festival Rotterdam (AFFR) worden elke twee jaar 's werelds beste films, nieuwste documentaires en mooiste animaties met een cruciale rol voor 'de stad' en architectuur getoond. Drie edities lang was Elsbeth verantwoordelijk voor de publiciteit.
AFFR | 2009 - 2013 |
Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Gluren bij de Buren
Elk jaar is het in oktober 'woonmaand' in Rotterdam. Steevast hoogtepunt is Gluren bij de Buren, inspiratietours door de meest upcoming woongebieden van de stad, waarbij je in bijzondere woningen mag rondkijken. Elsbeth doet de publiciteit, denkt mee over de programmering en benadert onalledaagse huizenbezitters.
Rotterdam Marketing | 2010 - 2013 | Klik voor de grote afbeelding
Afbeelding Elsbeth Grievink
Parijs, Milaan, Londen
Niets fijner dan de kledingkast spekken buiten de landsgrenzen, vindt Elsbeth. De weg naar Parijs, Milaan en Londen is zo gevonden. Maar dan? Dan is het zaak de juiste adresjes te weten. Met deze hitlist komt het goed.
AvantGarde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
L’enfant terrible de la mode
Hij schonk Madonna puntborsten, mannen een rok en Hermès edge. Is Jean Paul Gaultier in zijn hart net zo’n Rule Breaker als in zijn werk? Elsbeth ging op onderzoek uit in de Parijse én Nederlandse modescene.
AvantGarde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
De inner circle van Viktor & Rolf
Viktor & Rolf zijn onze grote Nederlandse modetrots. Al járen. En toch weten we nauwelijks wie het zijn. Wie het écht, écht zijn. Elsbeth viste en hengelde in hun inner circle en smeekte: leer ons Viktor Horsting en Rolf Snoeren kennen!
AvantGarde | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Honeymoon Shopping
Bruidsmodewinkel De Honeymoon Shop in Rotterdam brengt jaarlijks een magazine uit. Elsbeth dacht mee over de redactieformule en schreef artikelen met onderwerpen als: ‘Herken je droomjurk in 9 stappen’ en ‘Hoe krijg je hem in het juiste pak?’
Honeymoon Shopping | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Patroontovenaar Cargelli
‘Vroeger ging je nog in avondtoilet naar de Rotterdamse Schouwburg. Tegenwoordig draagt iedereen daar jeans.’ Het laatste woord spreekt Cargelli met afschuw uit. Niet voor niets vertrok de inmiddels 80-jarige modekoning naar Frankrijk. Elsbeth belde hem op en was in één klap fan.
Uitagenda Rotterdam | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Jeans volgens Dolce & Gabbana
Het Italiaanse modeduo Dolce & Gabbana gaf de man van twintig jaar geleden zijn vrijheid terug. Belangrijkste hulpmiddel? De jeans. Laid back, arrogant, charismatisch en verleidelijk. Elsbeth analyseerde de koers van de Dolce & Gabbana jeans, die anno 2010 eigenlijk meer gat is dan broek.
AvantGarde MEN | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
De eigen wereld van Norman Trapman
Tussen de weilanden van Nieuwkoop, ietwat verscholen achter bomen, staat een bijzonder gebouw, ontworpen door architectenbureau Claus en Kaan. Hier woont en werkt Norman Trapman, de ontwerper/ kunstenaar die bekend is om zijn bijzondere vazen. Hij sprak met Elsbeth over werk en leven.
ELLE Wonen | 2010 | Klik om PDF te openen
Afbeelding Elsbeth Grievink
Gevonden in de Medina
Interview met Anke van der Pluijm, creatief directeur van Household Hardware, die hartje Marrakech een plek creëerde waar inspiratie aarde krijgt. Want ookal is het beroemde Djma El Fna plein op 200 meter afstand, in B&B Chambre Demi is het alsof de stad niet bestaat.
ELLE Wonen | 2010 | Klik om PDF te openen